Saturday 19 November 2011

Cinta?Zina Hati?Couple Is Haram..

Dengan lafaz Bismillahirrahmanirahim..

Azan Subuh baru sahaja berkumandang..Alhamdulillah..aku masih berkesempatan untuk menunaikan fardhu Subuh pg ini..Alhamdulillah aku masih sempat untuk melihat keindahan pada pg ini walaupun masih lagi gelap,tpi di Subuh hari laa selalu membuatkan aku berada dalam ketenangan..Yela..kawan-kawan aku kebanyakan masih dibuai mimpi indah,diulik keseronokan fantasi..hehe..Pagi nie aku na bercerita tentang seorang perempuan..

Sebenarnya,tulisan aku kali nie bukanlah hendak berjiwang..Cuma aku keliru..Ye aku tersangat keliru..4 bulan lamanya aku menunggu dye,menunggu untuk mengenali dye..Alhamdulillah 4 bulan lamenyer,skrang kami da jdi kawan...Aku masih ingt tarikhnya,12 Julai 2011 aku di takdirkan bertemu dengan dye di satu program y dianjurkan oleh pihak U..Cinta pandang pertama laa katekan..bg ak,dye mmg ada paras rupa y cantik,lembut tutur katanya,ada lesung pipit y menambat sgt hati ak mase tu tpi y paling penting dye bertudung..Alhamdulillah luaran nye dye da cantik buat ak..tpi dalaman hati nya ak maseh tidak mengenali..dan aku pown mengharapkan dalaman nya secantik luaran nya..tpi tuu cerita 4 bulan y lepas..mase tuu mmg aku btol2 angau nan dye..setiap hari ak menunggu dye on9 semata-mata ak na chat nan dye..tp dye pown xpena na lyn ak mse tuu..katenye dye menanti owg len..bekas pakwe dye..yelaa..aku nie plax jenis y xreti bhsa..da dye ckp cm2 pown,sibok je dk menunggu..kdg2 trase cm bodoh jer ak nie..haha


Mase cuti Aidiladha hari tuu,tibe2 hati nie terdetik na mendengar ceramah Ustaz Azhar Idrus..ceranah tuu plax pasal Couple Dalam Islam Itu Haram..bukan first time sebenarnye dgr pasal tuu,tpi tibe2 baru hati ak tergerak sebenarnya..Allah SWT melarang kite bercouple,tpi kite still jgax lakukan..kenapa??da hilang ke takut kite kepada Allah SWT?Allah SWT y menciptakan kite laa..kite hanye pinjamkan daripadaNya untuk mencari bekalan atas muka bumi ini..da hilang ke rase takut kite??semua tuu bagaikan menyentap kalbuku..jauh di sudut hati ini..Ya Allah..banyak sgt da ak nie bergelumang dengan dosa,.tpi aku tahu Allah Maha Pengampun..sebab tuu sekarang ni ak hanye mahu mengabdikan diri ini hanya kepada Allah SWT..ape y aku lakukan pown sekarang ni kerana Allah Ta'ala,.semoga ibadah ku ini diterima olehNya..

Rasulullah bersabda, mata boleh berzina dgn melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah tempat maksiat. Hati pula boleh berzina dgn merindui, mengingati dan membayangi si dia. Hakikatnye, macam mana pun nta buat, nta tetap tak dapat lari daripada zina hati."

Berbalik kepada cerita awl ak tdi, sekrang nie ak hanya mampu berdoa agar Allah jodohkan aku dengan dye..lau dye da sememangnya ditakdirkan sebagai jodoh ak,Alhamdulillah..lau dye bukan ditakdirkan buat ak,ak terima ketentuanNya kerana Dia lebih mengetahui apa y baek dan tidak baek untuk aku..Alhamdulillah ak skrang da jdi sahabat dye..dan sekarang nie persahabatan menjadi keutamaan bagi aku berbanding cinta Si Hawa..

Aku pernah terbaca firman Allah SWT dalam surah Al-Baqarah..aku pown tak ingt sgt ayt nye..tpi aku mengerti laa maksudnya.."Jika kita suka akan sesuatu,tidak semestinya Allah akan menyukainya,jika kita tidak suka akan sesuatu,tidak semestinya Allah tidak menyukainya kerana Dia lebih mengetahui apa y terbaek buat kita"..Bila ada sesuatu berlaku kepada aku,aku selalu menggunakan ayt nie sbg kata-kata perangsang buat diri ini untuk meneruskan hidup ini..dlunya ak buta hati,tpi skunk alhamdulillah ak dpt membezakan y mane buruk dan baik walaupun kadang-kadang ak msih melakukan kesilapan..Yela manusia mane y tak penah melakukan kesilapan..Alim ke kite,baik ke kite,ustaz ke kite,kite pasti tak kan lari dari melakukan kesilapan..



Sekarang ini,aku hanya akan menyerahkan cinta aku kepada Allah SWT dan kasih aku hanya kepada Muhammad Ya Rasulullah..same2 la kita bermuhasabah diri ya para sahabat..aku bukan seorang insan y baek,tpi pimpin lah aku ke jalan y benar andai engaku sahabat aku y baek..

***Sahabat y baek adalah sahabat y membawa shbtnya ke jalan y benar...
***Maaf andai kate blog ini tidak di susun dengan elok dan ada bahase2 y sukar difahami,sbb ak menulis bila idea tuu datang..


2 comments:

  1. tak ade yang lebih baik,sebaik aturan yang maha ESA!

    be strong:)

    ReplyDelete
  2. oke..tq kerana sudi membacaa..
    aturan daripada Nya adalah terbaek..

    ReplyDelete